Toggle Nav Toggle Nav

Veelgestelde vragen

Wanneer wordt mijn aankoop geleverd?

Binnen Nederland worden de pakketten met PostNL verstuurd en bedraagt de levertijd 1-2 werkdagen. Normaliter als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u de bestelling de volgende dag in huis. Bij een bestelbedrag lager dan € 50,- berekenen wij € 5,95 verzendkosten. Bij een bestelbedrag boven € 50,- berekenen wij geen verzendkosten.

Langere levertijd door drukte bij PostNL: Let op: In verband met de drukte bij PostNL kan het zijn dat uw pakket later geleverd wordt dan u van ons gewend bent. Wij vragen u daarom vriendelijk rekening te houden met de drukte bij PostNL en daarom langer te wachten indien u uw bestelling na drie werkdagen nog niet heeft ontvangen.

Ophalen

U kunt er ook voor kiezen om het pakket op één van de 2400 afhaalpunten van PostNL te laten bezorgen. Dan kunt u het pakket afhalen wanneer u wilt en hoeft u er niet voor thuis te blijven. 

België

Naar België worden de pakketten met PostNL/De Post verstuurd en bedraagt de levertijd 1-2 werkdagen. Normaliter als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u de bestelling de volgende dag in huis. Bij een bestelbedrag lager dan € 50,- berekenen wij € 5,95 verzendkosten. Bij een bestelbedrag boven € 50,- berekenen wij geen verzendkosten.

Langere levertijd door drukte bij PostNL: Let op: In verband met de drukte bij PostNL kan het zijn dat uw pakket later geleverd wordt dan u van ons gewend bent. Wij vragen u daarom vriendelijk rekening te houden met de drukte bij PostNL en daarom langer te wachten indien u uw bestelling na drie werkdagen nog niet heeft ontvangen.

Voor meer informatie, bezoek onze pagina Verzenden & Bezorgen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer we je bestelling hebben ontvangen op werkdagen vóór 17.00, geven we deze direct mee met de bezorger. We streven ernaar om je pakketje binnen 1 tot 3 werkdagen bij jou thuis te krijgen. Je kunt het pakketje volgen met de Track & Trace-code die je per e-mail hebt ontvangen na je bestelling. Is je pakketje volgens PostNL wel bezorgd, maar heb je deze niet ontvangen? Dan kan het zijn dat je bestelling helaas retour is verzonden naar ons. Dit wordt aangegeven aan de hand van een informatie-icoontje:

Retour afzender

Wanneer wij in dit geval het pakketje retour ontvangen hebben, krijg je van ons bericht om je adresgegevens te controleren. Zodra we je reactie hebben ontvangen, dan passen wij als het nodig is het adres aan, en versturen wij je bestelling binnen 24 uur opnieuw op.

Ik wil een aankoop retourneren/ruilen.

Voor koopovereenkomsten die via de internetsite tot stand zijn gekomen of op een andere manier waarbij alleen is gecommuniceerd op afstand (telefoon, fax, sms, internet, post, TV), geldt dat u het recht heeft zonder opgave van redenen een herroepingsrecht (tevredenheidsgarantie) uit te oefenen van 30 dagen na ontvangst van het artikel. Tijdens deze 30 dagen bedenktijd heeft u het recht om zonder enige verplichting, maar wel tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending, de ontvangen goederen terug te sturen. Het risico van verzending en het bewijs daarvan liggen bij u.

Tijdens de bedenktijd moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Pak het product alleen zodanig uit of gebruik het alleen voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wilt houden. Als u van uw herroepingsrecht gebruik maakt moet u het product met alle geleverde toebehoren, en als dit mogelijk is in de originele verpakking, aan ons terugsturen.

Terugbetaling

Binnen de wettelijke termijn van 14 dagen zal allspares.nl het aankoopbedrag aan u terugbetalen. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Indien u een probleem met een product of service van de AllSpares heeft, neemt u dan contact met ons op via tel.: +31 30 698 11 40 of via klantenservice@allspares.nl

U ontvangt dan van ons een ontvangstbevestiging van de klacht en de te volgen procedure. Tijdens deze procedure wordt u op de hoogte gehouden van de klachtenafhandeling.

Geschil

Indien er zich een geschil voordoet tussen de koper en Power Components / AllSpares is er een mogelijkheid tot bemiddeling door Stichting Webshop Keurmerk. Leidt de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat dan kan het geschil worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop van SGC (www.sgc.nl).

Mijn product is defect. Heb ik nog recht op garantie?

AllSpares verleent 2 jaar garantie op alle producten. Indien het geleverde product defect raakt binnen de garantieperiode, kunt u een beroep doen op de garantie. AllSpares zal bij een - na inspectie geconstateerd – defect uw product repareren of vervangen door een nieuw of ander product.

Heeft u een probleem met een product of service van AllSpares? Neem dan altijd eerst contact met ons op tel. +31 30 698 11 40 of klantenservice@allspares.nl. Wij zullen dan zorgen voor een adequate, snelle en correcte afhandeling van uw probleem.
Wanneer u een artikel retour wilt sturen neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer een pakket zonder RMA gegevens terug gezonden wordt  kunnen wij deze helaas niet verwerken.

Wat betreft de garantiebepaling zijn de rechten en vorderingen van toepassing die de wet aan de consument toekent.

Uitzonderingen en beperkingen

  1. De garantie is niet van toepassing als de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van buiten komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of als de goederen door anderen dan AllSpares zijn gewijzigd of worden onderhouden.
  2. Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.
  3. Indien u een product naar AllSpares op wilt sturen, vragen wij u hiervan eerst telefonisch (+31 30 698 11 40) of via e-mail (klantenservice@allspares.nl) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd.
  4. U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar AllSpares. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van AllSpares.
  5. Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot vernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
  6. De garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij doorverkopen van het product.
  7. Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of fout opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door AllSpares geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.
  8. AllSpares aanvaardt in geen geval aansprakelijkheid ten aanzien van vervolgschade, inclusief persoonlijk letsel, verlies van inkomsten, interessen, verloren data of enige andere incidentele of indirecte schaden, veroorzaakt door onoordeelkundige installatie of gebruik van haar producten of door installatie of gebruik van apparatuur die is veranderd, beschadigd of op verkeerde wijze is gebruikt.

Wat zijn de actievoorwaarden?

  • Het is niet mogelijk meerdere kortingen / kortingscodes te combineren. Je kunt slechts van 1 korting of actie tegelijk gebruik maken.
  • Kortingen zijn niet achteraf verrekenbaar en kunnen niet achteraf op een bestelling in mindering worden gebracht. Deze gelden altijd voor je eerstvolgende bestelling.
  • Kortingscodes zijn altijd maar een beperkte tijd geldig. Ze kunnen niet meer worden gebruikt als de geldigheidsperiode is verstreken.
  • Iedere kortingscode kan maar 1 keer door 1 e-mailadres worden gebruikt.
  • Als je een met korting gekocht product retour stuurt, komt deze korting te vervallen.
  • Uitbetaling in contant geld of vervanging bij verlies is niet mogelijk.
  • Kortingsacties zijn gekoppeld aan een minimale bestelwaarde.

Kortingscodes kun je invullen in het winkelmandje of tijdens het afrekenen van je bestelling, vlak voor de betaling. Denk eraan ook op ‘Kortingscode gebruiken’ te klikken na het invoeren van de code.

Heb je een vraag over een korting of kortingsactie? Neem dan contact op met de klantenservice via chat, e-mail, telefoon of contactformulier. Zij helpen je graag verder.

Wil je op de hoogte blijven van e-mailacties? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief onderaan de pagina. Op de pagina kortingsactie kun je vinden of er op dit moment een kortingsactie is. Hier vind je ook de actiespecifieke voorwaarden.

Hoe gaat bestellen in zijn werk?

Online bestellen op onze webshop is heel eenvoudig.

  1. Klik op het product dat u wil bestellen.
  2. Kies met het plusje of minnetje het aantal stuks dat u van dit product wil hebben.
  3. Klik op 'In winkelwagen'. U gaat automatisch naar het winkelwagentje. Wanneer u meerdere producten wil bestellen, klikt u op 'Ga verder met winkelen' en herhaal de vorige stappen.
  4. Wanneer u wil afrekenen klikt u op 'Ga door naar afrekenen'.
  5. Vul onder 'Factuuradres' de gevraagde gegevens in.
  6. Kies de verzendmethode (afhalen of bezorgen).
  7. Kies de betaalmethode (iDEAL, PayPal, Overboeking of creditcard) en selecteer uw bank.
  8. Controleer uw bestelling. Voeg eventueel een kortingscode of opmerking toe.
  9. Klik op 'Bestellen en betalen'.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij de allspares.nl kun je veilig online betalen. Wij werken samen met de payment provider MultiSafePay. Zij zorgen voor een veilige afhandeling van de online betalingen. Je ontvangt per email een bevestiging van je bestelling nadat de betaling is afgerond.

Wij accepteren de volgende betaalmethoden:

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving
  • Betaal na Ontvangst
  • PayPal
  • Credit Card
  • MisterCash

Voor meer informatie, bekijk onze pagina met betaalmogelijkheden.

Hoe vervang ik de waterfilter van mijn koelkast?

Een waterfilter in uw koelkast zorgt ervoor dat het water en de ijsblokjes vrij zijn van bacteriën, chloorsmaak en –geur, en andere geur- en smaakverstorende stoffen, zodat u kunt genieten van heerlijk, fris gekoeld water. Daarnaast gaat een waterfilter bacteriegroei in de waterleiding van de koelkast tegen.

Een waterfilter bevindt zich óf aan de binnenkant óf aan de buitenkant van uw koelkast.

Waterfilter vervangen

Wat u moet doen bij het vervangen van een filter aan de binnenkant:

Wat u moet doen bij het vervangen van een filter aan de buitenkant:

Hoe maak ik mijn koelkast schoon?

Een niet-schoongemaakte koelkast is slecht voor de hygiëne van het apparaat en dat beïnvloedt de veiligheid van de producten die u erin bewaart. Daarnaast zorgt het voor nare geurtjes en een hoger energieverbruik. Daarom is het belangrijk om uw koelkast regelmatig (ongeveer 1 keer per kwartaal) te reinigen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.

Hoe maak ik mijn koelkast schoon?

  1. Zorg dat de koelkast uit staat voordat u begint met schoonmaken. Haal de producten eruit en stop ze in een koeltas.
  2. Haal de (glas)platen, lades, bakken en rekken uit de koelkast en maak deze grondig schoon met een koelkastreiniger en microvezeldoekje.
  3. Neem ook de binnenkant en buitenkant van het apparaat goed af. Spray eerst het oppervlak in, laat het even intrekken en neem het vervolgens af met de poetsdoek.
  4. Vergeet de achterkant van de koelkast niet stofvrij te maken! Het stof zorgt ervoor dat de warmte dat van het apparaat komt niet goed weg kan.

Let op! Raadpleeg van tevoren altijd de gebruiksaanwijzingen van het apparaat en het product! Het gebruik hiervan kan namelijk per apparaat/product verschillen. 

Hoe ontkalk ik mijn koffiemachine?

Het is van essentieel belang dat u regelmatig uw koffie- of espressomachine ontkalkt. Kalkaanslag in het apparaat is namelijk niet bevorderlijk voor de levensduur van uw koffiemachine en kan verstoppingen in de leidingen veroorzaken.

Ontkalken kan door middel van ontkalkingstabletten of met een vloeibare ontkalker. Hoe vaak ontkalkt moet worden is per machine afhankelijk. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw espressomachine. Er zijn ook machines die vanzelf aangeven wanneer er ontkalkt moet worden.

  1. Vul het waterreservoir van het koffiezetapparaat tot het maximum, zoals aangegeven op de machine
  2. Voeg de ontkalker daar aan toe.
  3. Laat het apparaat in een bakje leeglopen, tot het helemaal leeg is

Let op! Raadpleeg van tevoren altijd de gebruiksaanwijzingen van het apparaat en het product! Het gebruik hiervan kan namelijk per apparaat/product verschillen. 

Hoe maak ik mijn koffiemachine schoon?

Het is belangrijk om uw espresso- en/of koffiemachine regelmatig te reinigen. De reinigingstabletten verwijderen onder andere koffievet en oliën. Geadviseerd wordt om de machine maandelijks of na 250 kopjes koffie te reinigen. Wanneer uw espresso- en/of koffiemachine ook een cappuccinofunctie heeft, is het belangrijk om de melkresten in het apparaat te verwijderen. Dit kan gemakkelijk met de verschillende melkreinigers die hiervoor beschikbaar zijn. Het melkdoorloopsysteem wordt hiermee grondig gereinigd.

Let op! Raadpleeg van tevoren altijd de gebruiksaanwijzingen van het apparaat en het product! Het gebruik hiervan kan namelijk per apparaat/product verschillen. 

Hoe ontkalk ik mijn vaatwasser?

Als u uw vaatwasser vaak gebruikt, ontstaat er al snel kalkaanslag. Dat kan ervoor zorgen dat het apparaat na verloop van tijd niet meer goed werkt. Het is daarom belangrijk om uw afwasmachine minimaal 1 keer per jaar te ontkalken.

  1. Zorg ervoor dat uw vaatwasser leeg is.
  2. Draai voordat u het middel in de machine doet een 70 graden-vaatwasprogramma voor 30 minuten.
  3. Zodra het programma is voltooid, opent u het apparaat en verspreidt het ontkalkingsmiddel over de bodem van de afwasmachine.
  4. Draai het programma van stap 2 opnieuw

Let op! Raadpleeg van tevoren altijd de gebruiksaanwijzingen van het apparaat en het product! Het gebruik hiervan kan namelijk per apparaat/product verschillen. 

Wat is de functie van een koolstoffilter voor de afzuigkap?

Bij het koken komen er vocht en geuren vrij welke in de atmosfeer terecht komen. De koolstoffilter zorgt ervoor dat deze luchtjes geneutraliseerd worden en er weer schone, frisse lucht de keuken in wordt geblazen. Dat doet deze filter door het vocht en de rook te absorberen tijdens het koken. De meeste afzuigkappen hebben een koolstoffilter en metalen vetfilter. De koolstoffilter is vooral belangrijk wanneer er geen afvoer naar buiten is.

Hou er rekening mee dat hoe meer u frituurt en ‘vet’ kookt, hoe vaker u de koolstoffilter moet vervangen.

Op zoek naar een koolstoffilter voor de afzuigkap? Bekijk ons uitgebreide assortiment met koolstoffilters.

Hoe vervang ik de koolstoffilter van de afzuigkap?

Vervangen gaat als volgt:

  1. Verwijder de metalen vetfilters en eventueel het rooster onder de wasemkap.
  2. Haal de oude koolstoffilters uit de afzuigkap en plaats de nieuwe filters.
  3. Plaats de metaalfilters terug in de afzuigkap.

De instructies hierboven zijn bedoeld als een algemene instructie. Het vervangen van de koolstoffilters verschilt per merk en model afzuigkap. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van de afzuigkap en/of de koolstoffilter.

Wat is het verschil tussen een gewone en een longlife koolstoffilter?

Een longlife filter kan in tegenstelling tot een standaard koolstoffilter gereinigd en herhaaldelijk gebruikt worden. Dit komt zowel uw portemonnee als het milieu ten goede. Afhankelijk van het gebruik van de afzuigkap, moet het filter 2 keer per jaar gereinigd worden. Wanneer u dit niet doet, raken de koolstofdeeltjes verzadigd en verliezen zij hun effect.

Moet ik de metaalfilters voor de afzuigkap vervangen?

Op den duur raken de metalen (vet) filters zodanig verstopt dat ook schoonmaken met ontvetter en het in de afwasmachine plaatsten van de filters niet meer helpt. Dan wordt het tijd om deze filters te vervangen.

Op zoek naar een nieuwe metalen vetfilter voor de afzuigkap? Bekijk ons uitgebreide assortiment met metaalfilters.

Waar vind ik het modelnummer van de afzuigkap?

Het modelnummer van de afzuigkap staat meestal op een wit label binnenin de afzuigkap aan de linker- of rechterkant. Haal hiervoor de metalen (vet) filters uit de afzuigkap en steek uw hoofd als het ware in de afzuigkap. Het label ziet u dan vanzelf aan de linker- of rechterkant.

Voor Bosch-Siemens-Gaggenau-Neff afzuigkappen hebben we het E-nummer nodig om de juiste filters erbij te zoeken, dit staat op hetzelfde label als het typenummer.

Hoe maak ik mijn afzuigkap schoon?

Het is van essentieel belang om uw afzuigkap regelmatig schoon te maken. Zo voorkomt u naast vettige filters (die de zuigkracht van de dampkap verlagen) en vieze geurtjes een mogelijke brand. De vetlaag die door het koken op de filter ontstaat is namelijk zeer brandbaar. Bovendien versterkt een vuile afzuigkap mogelijke allergieën, omdat de lucht niet meer schoon is.

U kunt de buitenkant van de afzuigkap eenvoudig reinigen met een ontvetter. Sommige afzuigkappen vertellen u wanneer een filter gereinigd of vervangen moet worden aan de hand van een verklikkerlampje.

Ook de metalen vetfilters hebben af en toe een schoonmaakbeurt nodig. Metaalfilters reinigen is heel eenvoudig:

  1. Haal de metaalfilters uit de afzuigkap door het schuifje naar binnen te trekken.
  2. Spray de filters goed in met schoonmaakmiddel.
  3. Stop de filters in de vaatwasser. Let op: stop ze niet bij de gewone vaat!
  4. Plaats de metaalfilters terug in de afzuigkap.

Waarom zou ik moeten kiezen voor een AllSpares-product in plaats van het origineel?

Onze AllSpares-producten verzekeren je van dezelfde kwaliteit en compatibiliteit als de originele producten. Het verschil (de prijs) wordt veroorzaakt doordat wij de productie van de AllSpares-producten beheren en zo veel kunnen besparen op transport, verpakking, reclame, marketing et cetera, waardoor we deze producten competitief aan kunnen bieden.

Scroll to top